Search

Sunday, 6 March 2016

What semester break ?



I start classes again tomorrow (hello semester 6), and I would ask myself 'hmm what did I do the whole week blabla' but we all know I was working. Sooo much for 'I'm gonna spend my days lazing around the house and be a cat.' Gosh. Going to and fro Bangsar 9 days straight can be so damn exhausting ! What more when I have to go through the horrid rush hour jam in the morning on weekdays.. *points a gun to my head*. It was either face the jam in the morning or suffer looking for parking around Bangsar in the afternoon. There is no 'pro' in either one of the choices but I survived haha. Starting to really appreciate my weekend working schedules now for the ease of traffic + parking. 

Work has always been fun for me because I have fun workmates, we can be very silly at times and when we're all tired we go a bit cuckoo together. Last Friday we had the Tunku Tun Aminah x Jovian preview launch event at the FV store. All 20 designs from the collection were displayed for people to see and touch before they preorder. My personal favourites from the collection are : Sarina, Sofiah, Shabana, and Safia. You can view the entire collection : here. So anyway, we had to be familiar with the designs / prices / materials prior to the event, and we also had to be able to measure people using measuring tapes. I swear we looked like we work in Jakel with the measuring tapes hanging around our necks hahaha but it was necessary since everything is preorder, and there aren't any samples for them to try the sizes. The pressure is high because if we measure them incorrectly and the pieces they ordered end up being too small or too big or whatever.. it's all on us. The shop was packed with people. I'm talking packed like I had to say excuse me to at least 5 different people to move a couple steps aways from wherever I was standing. Plus with the waiters and the giant food trays some more.. Their macarons were bomb.com btw. The event supposedly ended at 4, but I think it ended an hour later than that. By the end of it all of us were practically mumbling nonsense to each other because we were too penat. All the smiling, and the explaining, and the running around from one end to another. Phew. Such a tiring day it was, but a good experience nonetheless. 





Some post-event group shots with our bosses. 
Ignore my tudung, too tired to care how messy it was haha. 





Went home and fell asleep as soon as I got on my bed. Good thing I wasn't working the next day or I would have been on total zombie mode haha. I went out with Irfan on Saturday, we had a double date with Mateen and his girl (don't wanna mention her name because I don't know if I'm allowed to and also to respect their privacy). The four of us had lunch and then we watched Zoolander 2. Highlight of the movie was definitely the guest appearances by a ton of celebs / designers ! We were going all 'eh it's _____' 'omg it's ______' every time we see somebody we know on the screen haha. After the movie, I really wanted doughnuts and Irfan being the sweet boyfriend that he is made sure that I got them. We tapau food for us and Irfan's family, went back to his place to pray, eat dinner, and then played with his little brother Ihsan who is growing up to look more & more like a big boy every time I see him ! 
Overall had such a fun day with Irfan, I'm always so so happy when he's around. 

Here's a snap of us waiting for our take-out food. Decanter's asam boi lychee (or was it lychee asam boi..) is so good. 



Wish me luck for the start of a brand new (and probably my most important) semester yet. 
Have a good week ahead xx

14 comments:

  1. All the best for your new semester! Hope you'll ace it just like you did in your previous semesters. Lovely post once again! :) xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks ! And InsyaAllah :) Thank you so much for reading xx

      Delete
  2. Hello izza. Can i ask you do you on diet? I mean like what you usually eat in a day? Or you have specific things like you skip dinner with etc? Do you takes rice? Because you are like so thin. Ahh pls blog about this :) btw good luck with your new semester :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ! Haha nooo I don't. I'm very, very, underweight, and I've been trying to gain weight since last year but nothing's working. Sometimes I skip breakfast, because I don't have time but I always have lunch, dinner, and have snacks in between. And I eat a lot !! My friends always wonder how I can eat such a large portion all the time haha. So yeah.. I don't do anything to be this thin (I'm doing the opposite, trying to gain !). Thank you ! xx

      Delete
    2. What do you usually eat? It's kind of noodles or rice or bread?

      Delete
    3. RICE <3 I love rice hahaha

      Delete
  3. Hi Izza. I feel really embarrassed abt asking this so i apologize for the anonymity. I've been with my boyfriend whom i love very much & im quite certain he feels the same way, for almost 3 years now. We rarely fight except for ur usual arguments but nothing that ever ends in tears.
    Anyway, i feel really bad for feeling that he doesnt seem to show that he loves me as much as he used to. I know that are tons of ways to show someone you love them but he just used to be waaay sweeter last time. I dont expect big gestures just the simple things like telling me yknow? Ugh is it stupid for me to be upset about this? What do i tell him without sounding psycho?? Sorry so panjang hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ! Wow 3 years is long, and I'm happy to know that both of you love each other very much. I'm not a love doctor whatsoever haha but I think every relationship will go through that 'I don't feel the luvvv' phase at least once throughout the course of their relationship, because 1) Every relationship will grow and evolve into something different with time, and 2) It's gotten to a point where both of you are comfortable, and one / both of you don't feel the need to show the love as much. So I think he knows that you know he loves you so much, and he doesn't feel obliged to show it to you.

      Communication is keyyyy, just nicely tell him that you know he loves you but sometimes you need verbal assurance from time to time just so you'll always be reminded of the love he feels for you. We're girls, and girls overthink and worry and doubt way more than we'd like to admit (it's a fact !!), I'm sure if you just be open and talk to him, he'll get it. Just don't turn it into something negative and say that you have doubts or yadayada, just be concise and don't say anything that might hurt him. It's not stupid at all for you to feel that way, to me I feel it's pretty normal. Just show him the love you expect to get in return, and make the relationship spark as though you two have just started dating and trust me, your love for each other will just bloom haha. Sorry my reply is even more panjang, but I hope I sorta helped !! x

      Delete
  4. Hye Izza. I'm here to ask questions about relationships haha bcs yours with Irfan looks good. I have the same problem with the girl up there, my boyfriend isn't showing much of love anymore. Did Irfan treat you the same like when you two first got together ? Did he still be the one who dialed you when he missed you and take out ? Maybe mine doesn't love me anymore

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hii ! Sure, I kinda like answering relationship questions haha. Irfan doesn't treat me the same like when we first got together, and it's not a bad thing because relationships grow and it's always changing, and also because WE grow and change also. So in the beginning, of course he was super sweet, trying to win me over, and I was also super sweet because I wanted to win him over also hahaha. We would text / be on the phone 24/7 and all that, standard la two people baru nak fall in love and tak kenal perangai sangat kan hahaha. But now, we're nearing 2 years, we know each other so well, and we love each other sooo much more than we first started off even though we don't give each other as much attention macam dulu. I swear we're like so crazy in love now (especially in the past couple of months) compared to how we were a year ago hahaha. He still calls me randomly at 2AM just to tell me he loves me, and he does little things like telling me I look beautiful when I look like a mess haha. We both make an effort to make the other person feel special so I think that's why our relationship is pretty strong.

      I'm sure your boyfriend still loves you, he's just not great at showing it now sebab dah lama maybe ? Whatever it is, you can try and talk to him about this and both of you have to put in effort. Communicate more, compliment each other, randomly remind each other why you love them, and just be there and care for one another even though life can get busy. A relationship is a lot of give and take, and you need to be selfless and strong. x

      Delete
  5. Hi Izza, I'm not sure if this is personal for you to answer. I'm thinking of going to MSU for my diploma but with our country's economy, I dont want to burden my parents for paying my college fees and I have 0 chance of getting scholar. You're in HCM in MSU right? How do you find it? & can i know how much is the tuition fees for the whole diploma? because I'm thinking of doing HCM or psych.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hii, it's not personal at all ! Yup, I'm in DHCM. It's pretty good, subjects can be quite boring but they're definitely useful knowledge. My course is about 24k when I registered, the price might still be the same if not slightly lower/higher. MSU is definitely one of the more affordable / cheaper alternatives when it comes to private institutions, other places cost waaaay more. Pick whichever course you like, I think both psych and HCM are good choices :) x

      Delete
  6. Hi izza! First of all I want to say you're truly a huge inspiration to me. As Vivy is to you, you are to me. I love reading your blog and I can't tell you the amount of times your blog has saved me from boredom. I do have a problem that I need your help with though. No one understands me, I hope you do. I am 18 this year and I like a guy thats wayy older than I am. We havent actually spoken before just smiled at each other. He is about 13 years older than me its so ridiculous i know. First i thought it was merely just a crush, but a crush doesnt last this longgg :((( its been 3 months nowww. How do i forget him?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ! That's so so nice of you, I haven't accomplished much but I'm touched knowing that I'm an inspiration to you :) Glad you love my blog too !! Oh okay, how / where do you know him from ? Age is just a number and maybe you might be too young for him now but in the future who knows. A crush can last that longgggg. Why do you want to forget him ? Hmm, to forget someone, I would keep myself occupied and get away from everything that reminds me of that person. Be busy, hang out with your friends more, start a new hobby, and that way you won't have time to think about him. Also, I'm sure there are many many other guys out there that are probably your age or slightly older that are crush-worthy too haha. Good luck ! x

      Delete