Search

Thursday, 21 May 2015

Prêt à Porter 2015


[Before watching : click on the settings icon in the player controls and choose 720p  for HD viewing]


Songs in the video

 Say My Name - Odesza ft. Zyra
Gypsy Woman - GEOTHEORY 




Outfit details from top to toe 

dUCk Georgette in Espresso
H&M shirt 
ZARA pants 
Bag from a random Carouseller 
Heels from ZALORA 
(Psst, use the voucher code ZBAPQ28S during checkout to get 15% off any orders ! No minimum purchase required) 






On my face 

Olay Natural White Moisturizer

Bourjois Healthy Mix Serum Gel Foundation in shade 52 Vanilla 
- applied with Real Techniques Expert Face Brush

Revlon ColorStay Concealer in shade Light Medium
- applied with Real Techniques Pointed Foundation Brush 

Cyber Colors 24HR Eyebrow Pen in shade 02 Dark Brown

MAC Mineralize Skin Finish Natural in shade Medium Plus 
- applied with Real Techiniques Multi-task Brush 

Blusher from Sephora So Re Belle Palette 
- applied with real Techniques Buffing Brush 

Eyes done with ELF Little Black Beauty Book ; Warm Edition
- applied with eyeshadow sponge applicator and Real Techniques Essential Crease Brush

Silky Girl Hi-Definition Gel Eyeliner Pen in 01 Intense Black

Sasatinnie Party Queen Hot Lash Mascara

Blistex Raspberry Lemonade Blast Lipbalm

Silky Girl Moisture Rich lipstick in shade 01 Naked 







"Prêt à Porter 2015 is a platform for emerging fashion designers to showcase their works of art."

First off, let me just say that I had such an incredible time at Prêt à Porter 2015 last night. It was my first time attending a fashion show, and the experience couldn't be any better. It was held at Blackbox, Publika and it started around 8.30PM but I was there since 5 just so I could beat the jam, (and that totally explains why I had a lot of time to awkwardly record myself around Publika hahahaha please cut me some slack, it was my first time !) Anyway, I didn't know that there were going to be celebrities at the show, so when I entered the hall and saw names like ; Neelofa, Izara Aishah, Natasha Hudson, Rozita Che Wan and a whole lot of other celebs on the seats I was stunned ! The show itself was amazing and I was so proud that 5 out of 6 of the designers were Bachelor in Fashion Design & Marketing students from MSU. My personal favourites from last night would obviously be Qila's Lebaran pieces for her brand @queqollection and Diyanah Khirudin's Rendezvous collection. They were absolutely beautiful ! These designers are extremely talented and I know they'll go very far in the fashion industry and bring Malaysian fashion to great new heights. 

For more photos, please go on @pretaporter2015's profile or look for the hashtag #prêtàporter2015.
Also, please go give Qila, Diyanah & Farhana some support by following @queqollection and @khikl on Instagram too !

Let me know what you think of the video, yay, nay, please don't make videos ever again ? Haha
Leave me comments down below. Have a good weekend, everyone ! x


52 comments:

  1. your beauty is just out of this world izza! and i tried wearing my scarve like the tutorial you shared in the comments and i couldnt pull it off but you look stunning! just wondering do you pin on the looser part?

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're too sweet, thank you ! And yup I pin on the looser side too cause if not it just moves everywhere haha

      Delete
  2. Izza! omg you look stunning really! livin da life girl srsly. the fashion show must be superb right? just one quick question, how did you get there? invited or what soooo niceee ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much ! Haha it really was and the show was open to public but they had limited passes.

      Delete
  3. i LOVED the video you should definitely do youtube and vlogs and more videos, i would enjoy them so much!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you ! Haha I think I'll only be making videos once in a while, but thanks for your feedback. Really happy you liked it ! x

      Delete
  4. You look soooo stunning! ❤

    It's safe to say that you're my girl crush since '09!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much ! Hahaha omg I still looked like I was 10 when I was 13 but so sweet of you !! <3

      Delete
  5. Hi Izza. Can you suggest me few foundation that are good with affordable price? ☺ Maybe the one that I can get from drugstores?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hii, I've only tried one foundation my whole life and it's the one I'm currently using. It works really well for me. You can get it in certain Watsons, the brand is Bourjois :)

      Delete
  6. Omg you were so cute in the video!! And part tepi jalan tu mcm awkward gila hahahah but still so cute. Anyway what nail polish did u use? Is it peel-off? And what app did u use to edit the video? Or ure using ur macbook? Hehehe im looking forward to more videosss! Lots of love <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahaha tell me about it omg. I was alone so I couldn't hide the awkwardness in my face haih. My nail polish is from the brand BK, and yup it''s peel off. Used iMovie to edit this :) Thank you so much for watching & for reading my blog ! <3

      Delete
  7. briefly tell me how to wear your hijab pretty pls? bcos you rock that look!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you ! I finally found a tutorial for how I wear mine haha, this is a video by Aisyah Mustapha : https://www.youtube.com/watch?v=NPRB7TIpKpU

      Delete
    2. thanks! May god bless you and have a nice day ahead xx

      Delete
  8. Ur video was great, but yah like previous comment, u look awkward but nah its okey, i bet if you make alot of video no more awkward moments i guess, btw keep it up girl! And do more Vlog xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for your feedback ! I'm embracing awkwardness at it's best in the video hahaha. Will try to do more in the future xx

      Delete
    2. And I adore you so much!

      Delete
  9. Good job Izza Pizza! 😁 i would gladly help vlog for you next time so you don't have to feel so awkward hahah. Outfit on point btw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha omg yes please ! Thank you Mars Bars <3

      Delete
  10. i really want your hnm top. but cant seem to find it :( help please

    ReplyDelete
    Replies
    1. I got it somewhere last year ! :( But try looking around H&M harder, they should have white shirts somewhere

      Delete
  11. Omg izza you arr so pretty plus urgh yr leg is a #goals. I love yr blogging skills. It is just so you I guess bcs you are not copying others. So natural and pls more vlog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Your too sweet ! Thank you so much, really means a lot to me hat you love the way I blog. Will do more soon hopefully in the future. Thanks again ! x

      Delete
  12. Selalu nampak u around campus but malu/takut nak tegur cos ur face doesnt look friendly. Dont get me wrong i know you are! But sometimes I mcm takut tegur time you tgh moody tak dpt parking or smthg hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha this is funny, jangan la takut ! If you see me around campus that means I dapat parking tho, if tak dapat I balik terus haha. But yeah, I tend to look like I menyampah with everything / everyone when I'm not smiling or talking but can't help it, that's my face lolll. Next time say hi !

      Delete
  13. Izza where did chu edit your videos?

    ReplyDelete
  14. Izza, sorry to be frank here but i noticed your blog style is really similar to ur best friend Hanis's blog..Why is that? hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha I don't know ?? If it matters so much, I did all of this first lol. Her blog looks a little bit different than mine anyway.

      Delete
  15. izza!! make more youtube videos like this !!! it was so good xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha in the future hopefully ! Thank you so much !! <3

      Delete
  16. Izza tak nak pindah menara u ke? Rumah I ada kosong heheh (not a creep I swear)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha no thank you ! I live nearby pun so macam no point je pindah menara u haha

      Delete
  17. Izza! Hey! Im interested in getting your dp dress but you dont ship anymore? Why?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ! Oh thats great, you can email me :) Eh when / where did I say I didn't ship.. ? I still ship via Poslaju

      Delete
    2. I will when ive saved enough money haha sorryy! cus your cod is at empire thats why haha sorry

      Delete
  18. Izza, can you teach me how you edit ur pictures on instagram. Plz!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I use VSCO, usually the A6 or S2 or no filter, and I adjust the brightness / contrast / highlights etc.

      Delete
  19. Izza you are going to sell yr jubah you wear in the dp of your blog ni ke? Whyyyy cantik lah hehe

    ReplyDelete
  20. Hello izza :) May i know where did you bought your Real Technique brushes?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ! From @popandsoap on Instagram :)

      Delete
  21. can you post your quilted sling bag clearly? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I would but I don't know when I'm rajin enough to do that but it looks exactly like this : http://img.shein.com/images/sheinside.com/201506/1433142384922793151.jpg

      Delete
    2. thanks btw what brand it is? :)

      Delete
    3. It doesn't have a brand haha. I got it from carousell

      Delete
  22. Hi izza. Im wondering. Who took all the videos of you?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I took them myself hahahah. I put them on high, flat surfaces. But the one of me in front of the Prêt à Porter background, I had someone hold the camera for me cause I couldn't find anywhere to set my camera lol

      Delete