Search

Saturday, 4 April 2015

Olivia



Guys, meet Olivia. 
Olivia, meet blog readers. 
(And yes, I named her after my style icon Olivia Palermo)

Olivia the Olympus Pen E-PL7. Cute right ? Haha.

If you've been reading my blog for a while now, you'd know how hard I've worked for this and how long I've been wanting a camera. 
I finally, finally, FINALLY got it and I'm so happy to the point where I feel like crying happy tears every time I look at her. I'm going crazy !



36 comments:

  1. congrats izza!! cant wait for upcoming blogposts with pictures you take with it! and your saving money post is really great, I'm honestly so in love with your blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha I can't wait to take photos with it too !! Thank you so much xx

      Delete
  2. Izza may i know why do you need a camera so bad? I mean what are you gonna capture tho? Hehe btw im happy for you!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Because I wanna take photos with better quality. I take a loooottt of photos, I have over 5000 in my camera roll. Plus it'd be nice to take prettier photos when I go for vacations / special events.

      Delete
  3. Omg!! Where did you bought it & how much? 🙈🙈🙈

    ReplyDelete
    Replies
    1. I found mine on mudah.my for around 500 ringgit cheaper, so it was 1500 (usually it's about 2 - 2.4k ringgit). You can find this in pretty much any camera store.

      Delete
  4. Izza pls suggest brand or shop yang ada jual make up brushes murah murah and affordable for students. Sephora mahal lah hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha sorry ! But I pun tak tahu dekat mana. Try Elianto ? I think the price for their brushes is not too bad. Mine are all from the brand Real Techniques so I don't know much pasal other brushes D: Sorry !!

      Delete
  5. hi izza! Can you recommend me some good quality and comfortable head inners? I know my comment tak kena mengena with ur blog post lol sorry but yeah hope u can help me x loving ur blog btw, i get really excited when you post something hehe and congrats on ur new camera, so happy for u!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha I would but even I only have like 3. Mine is the inner magic type I think that's what it's called.. I wanna try dUCk's snowcap inner though, so mahal but I heard they're really comfortable. Around rm40 if I'm not mistaken. And thank you so much !!! <3

      Delete
  6. Izzaaaaa the olay cream with spf yang you pakai tu kann apa nama dia? And thus it works?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olay White Radiance SPF24. Haha it works well as a moisturiser and I love that it has SPF24 in it (moisturisers brand lain usually SPF15). I think it works well, but I don't think it'll change your skin colour ke apa la even though they call it white radiance. Sooo as a moisturiser with SPF its good, as a whitening cream, macam tak je haha.

      Delete
  7. Congrats to you hahaha btw how much this camera? and why do you like this camera tho? just curious hehehe anyway i really love your blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Azyyati ! In camera shops it's about 2000 ringgit the cheapest, but I'm lucky I found a seller on mudah.my who was willing to sell it to me for 1500. I've been surveying cameras for a while now, and my best friend Marissa recommended this to me since her sister has one. I fell in loveeeee. Main things I love about the E-PL7 : The screen flips down, it has WiFi (I can import the photos straight to my phone without any wires), it looks like such a retro beauty and the size is perfect, it has a touch screen.

      If you wanna know a little bit more here's a short video : https://www.youtube.com/watch?v=02RGCA3xjq4
      And a review : http://cameras.reviewed.com/content/olympus-pen-e-pl7-digital-camera-review-2

      Awwww thank you for reading my blog ! xx

      Delete
  8. Yes izza elianto quite affordable ive googled it. Real technique range price dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah thats good :) Real Techniques, dia ada individual brushes and sets. Worth it kalau beli set la, scroll on @popandsoap punya Instagram to know the prices. They sell RT brushes cheaper than other instashops. If I'm not mistaken the sets macam 75 - 100+ price range dia.

      Delete
  9. Im using clean and clear mouisterizer with spf 30 but it does not really works

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh okay, then yeah give the Olay one a try :)

      Delete
  10. Why dont you just buy gopro instead? Its also suitable for vacation and outdoor activities! Plus nowadays, its like having a gopro is a must! Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha I don't like it.. I've tried GoPros and I don't like that it's so small. For example, if I'm going for my friend's birthday dinner or it's Raya or if I wanna take an ootd / photos of my food or something, anything that involves taking a lot of photos, a GoPro wouldn't be sufficient enough for me even though you can take photos with it. It's good for outdoor activities and making extreme videos but I'm not even an outdoor kind of person to begin with so.. haha. Naah, consider me different. I don't think it's a must haha.

      Delete
  11. Ohh can we trust buying make up things online? It is original?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I don't know about other instashops but @popandsoap is owned by my best friend so I can guarantee that she sells 100% original items :)

      Delete
  12. Ah thank you for the confirmation izza. Will take a look at it :)

    ReplyDelete
  13. Izza who is yr friend tht owned that shop? Hanis ke? Bcs ive see one of vid abt this kat youtube

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, Hanis :) Ohh what video and about what.. pop & soap ?

      Delete
  14. Why didnt you get an E-P5?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. I didn't need the flash attached to it or the faster shutter speed
      2. E-PL7 is lighter
      3. The kit lens that comes with the E-PL7 is better
      4. E-PL7 is way cheaper + the spec differences aren't that major, so why should I pay more..
      5. E-PL7 looks better to me + the screen flips down 180 degrees (selfieeeeeee) EP-5 doesn't.
      6. E-PL7 has a better processor (True Pic VII). And it's newer. 2014 vs 2013
      7. E-PL7 has 81 focus points. E-PL5 has like, 30something(?)

      Not saying the E-PL7 is better overall, because the Ep-5 does have it's advantages like 5 axis image stabilisation and all that jazz but yeah the E-PL7 is more than good enough for me :)

      Delete
  15. A video abt preloved madness sale sort of uploaded by lissaphisa hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh the preloved party ! Haha okay okay

      Delete
  16. Hi Izza, can you do like your own version of review for this camera. but take your take your time to explore it first hehe Was thinking of getting canon 750D but when i read this post, i instantly fell for this one. So im quite torn right now :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ! I would but I might be a little too biased in my review cause it's my camera haha so it won't be such a good idea for me to write one. But you should watch the reviews on YouTube and make comparisons with the 750D. They're 2 very different cameras (mirrorless vs DSLR) so weigh out your options on which you want and which would be better suited for you. Don't choose another camera just because someone else has it. xx

      Delete
  17. Hi izza!are the pictures nice?i mean if taken by this camera.I like camera too but i wanna do a survey first before buying a new one since i already have a dslr so do u think should i buy one or dslr is enough?x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiii ! The pictures are really nice to me because I've been using my iPhone camera for so long that my camera's photo quality is just out of this world to me hahaha, you can look my 'Spring Clean' or the most recent 'Zanna's Wedding' blog posts, I took all the photos with this camera :) But if you have a dslr, I think you should use it until it gets really outdated and then get a new camera. Don't waste your money on something you don't really need ! xx

      Delete
  18. Hey izza what do you mean when you say you have the kit lens? Does it come with the camera when you bought it?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiii, yup it comes with the camera.

      Delete